навчальний сайт - Об'єкти, їхні властивості та моделі
П`ятниця, 09.12.2016, 06:48

Вітаю Вас Гість | RSS
Вивчаємо інформатику
Електронний підручник з інформатики для 9 класу
Проект учнів СЗШ № 8 м. Хмельницького
ГоловнаРеєстраціяВхід

Меню сайту

Форма входу

Поняття інформаційної культури                                                                           Урок 3

Об'єкти, їхні властивості та моделі

Будь-яка інформація пов'язана з певними об'єктами. Наприклад, інформаційне повідомлення «завтра буде сонячна погода» пов'язане з об'єктами «Сонце», «погода», «завтрашній день». Окрім того, об'єктом е той, хто передає це повідомлення, той, хто його сприймає, канал, яким повідомлен¬ня передається, та саме повідомлення. Таким чином, об'єктом може бути фізичне тіло (Сонце), поняття (завтра, погода), технічний пристрій (передавач повідомлення, канал зв'язку), людина (одержувач повідомлення) тощо.

Властивості об'єктів

Відповісти на запитання: «Що таке об'єкт?» доволі складно, адже об'єктом можна вважати майже все що завгодно. Зауважимо, що який би об'єкт ви не розглядали, він відрізнятиметься від решти об'єктів. Цю властивість — бути відмінним від інших, особливим, — покладено в основу означення об'єкта. Об'єкт — єдине ціле, яке можна відрізнити від іншого. Кожен об'єкт має певний набір параметрів. Так, об'єкт «учень Сашко» має такі параметри, як «прізвище», «вік», «зріст», «успішність», а об'єкт «будинок учня Сашка» — параметри «номер будинку», «кількість поверхів» тощо. Кожен параметр має значення; значенням параметра «кількість поверхів» може бути число «9», а параметра «прізвище» — слово «Іванчук». 

Значення параметрів, як правило, можуть змінюватися, але сам набір параметрів залишається незмінним. Якщо набір параметрів змінився, то ми маємо справу вже з іншим об'єктом. Наприклад значення параметра "зріст" об'єкта «учень Сашко» може збільшуватися, але якщо у нього зник параметр «успішність», то це, напевне, означає, що Сашко закінчив школу і вже не є учнем.

Значення параметрів об'єкта в певний момент часу визначають його стан.

Стан об'єкта — це сукупність значень усіх його параметрів у певний момент часу.

Об'єкти можуть виконувати дії. Так, об'єкт «учень Сашко» може вчити уроки, відповідати біля дошки, грати у футбол. Всі ці дії становлять поведінку об'єкта.

Поведінка об'єкта — сукупність дій, які він може виконувати.  

Особливість, певний стан та поведінка є головними властивостями, які мають усі об'єкти

Особливість, стан і поведінка — властивості об'єктів.

Над об'єктом також можна чинити дії, але вони вже не будуть його поведінкою, адже це дії інших об'єктів. Можна виміряти зріст учня чи поставити йому оцінку — ці дії є складовими поведінки учня або вчителя.  

Моделі об'єктів

«Прізвище», «вік», «зріст», «успішність» і «колір волосся» — це, звісно, далеко не всі параметри об'єкта «учня». Параметром може бути також розмір взуття, колір очей, прізвисько в колі друзів, номер у клас¬ному журналі тощо. Проте коли об'єкт є складовою певної інформаційної системи, у ній враховується лише частина його параметрів. Наприклад, у класному журналі буде записано лише порядковий номер, ім'я, прізви¬ще та дані про успішність учня, а в медичній картці даних про успішність не буде, але міститимуться відомості про щеплення, групу крові тощо. Таким чином, працюючи з інформаційними системами, люди оперують не самими об'єктами, а лише їх спрощеними поданнями, або моделями.

Модель об'єкта А — це створений людиною простіший об'єкт В, параметри якого відповідають частині параметрів об'єкта А, а поведінка імітує деякі його дії.

Процес побудови та дослідження моделей називається моделюванням.

Моделі використовують для дослідження об'єктів з певної точки зору, коли самим об'єктом оперувати надто важко або неможливо. Важливі для досягнення мети дослідження параметри та дії об'єкта враховують, іншими параметрами і діями нехтують. Моделювати можна не лише об'єкти, а и процеси та явища. Моделі процесів або явищ відображають поведінку об'єктів у часі, а моделі об'єктів — їхню структуру.

Наведемо приклади моделей

Рис. 2.5. Моделі: а — глобус; б — лялька; в — рівняння хімічної реакції

Лялька і глобус — фізичні моделі, а рівняння хімічної реакції — інформаційна модель. Саме такі моделі використовуються в інформаційних системах.

Інформаційна модель подає об'єкт, процес чи явище у знаковій або символьній формі.

Інші приклади інформаційних моделей наведено на рис. 2.6:

Рис. 2.6. Інформаційні моделі: а — креслення деталі; б — фізична формула; в — географічна мапа

Сучасні програми, як правило, об'єктно-орієнтовані. Це означає, що всі дані в таких програмах є параметрами об'єктів і що поведінка програми моделюється як поведінка об'єктів. Такі об'єкти можуть бути інформаційними моделями об'єктів реального світу чи просто інформаційними об'єктами, що не мають відповідників у реальному світі.  

пр
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3040

Міні-чат

Друзі сайту
CЗОШ І-ІІІ ступенів №8 м.Хмельницького (офіційний сайт) Кликніть тут

Сайт початкової школи СЗОШ №8 Кликніть тут  

Проект учнів школи Інтерактивна книга "Українські народні казки". Кликніть тут


Сайт нашої першої вчительки, вчителя початкової школи Атаманюк Н.В. Кликніть тут  

Сайти нашого вчителя інформатики та математики Кравчук Г.Т.. Сайт-портфоліо чи Профільна інформатика

Проект учнів профільного класу. Тематичні блоги "Мій рідний край - Хмельницький"

 Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пошук


Copyright MyCorp © 2016Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz